Naar de hoofdinhoud

Hoe wijzig ik het IBAN / bankrekeningnummer van een klant?

Meer dan 10 maanden geleden bijgewerkt

We hebben het proces voor het aanvragen van nieuwe machtigingen voor automatische incasso's geautomatiseerd. Wanneer de bankrekening van een klant problemen ondervindt, ontoegankelijk wordt of gewoon wijzigt, Kan je eenvoudig het IBAN van de klant bijwerken. In het beheerderspaneel is een nieuwe knop toegevoegd die twee opties biedt: "IBAN handmatig invoeren" of "Bijwerken via betalingslink"

  • Ga naar je beheerdersomgeving app.appybee.nl

  • Klik op Klanten

  • Zoek je klant via de zoekbalk

  • Klik op de klant waar je het IBAN / bankrekeningnummer wilt wijzigen

  • Klik op BEWERKEN

  • Klik op IBAN bewerken

  • Selecteer of je handmatig het nieuwe IBAN-nummer wilt invoeren of een nieuw betaallink wilt versturen

Punt van aandacht

  1. Bij BETAALLINK VERSTUREN: Om de nieuwe bankrekening te verifiëren, wordt er een e-mail met een betalingsverzoek van €0,61 naar de klant gestuurd. Na voltooiing worden alle toekomstige automatische incasso's van abonnementen vanaf deze rekening verwerkt.

  2. Bij het handmatig invoeren van het IBAN-nummer: Zorg ervoor dat je altijd een ondertekend machtigingsformulier hebt. Dit mag ook digitaal zijn.

Was dit een antwoord op uw vraag?