Naar de hoofdinhoud

Wat gebeurt er met gemiste trainingen binnen een abonnement?

Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Stel je voor dat je twee soorten abonnementen aanbiedt: een voor maximaal 2 groepstrainingen per week en een ander voor 3 personal trainingen per week. Beide abonnementen worden automatisch geïncasseerd tegen een vast bedrag per maand.

Wat gebeurt er als klanten om de een of andere reden niet kunnen deelnemen aan de trainingen in een bepaalde week, of een les missen?

  • Ongebruikte trainingen: Wat is het beleid voor sessies die binnen een week niet worden gebruikt?

  • Omgaan met Smart abonnementen: Hoe beheer je "Smart" abonnementen die per week 2 groepslessen en 1 personal training aanbieden voor een vast maandelijks bedrag?

  • Flexibiliteit in abonnementsaanbod: Is het mogelijk om je abonnementen zo in te richten dat gemiste groepstrainingen verloren gaan, maar de personal trainingen ingehaald mogen worden?

  • Verschillende abonnementsvoorwaarden: Wat als je verschillende abonnementen wilt aanbieden waarbij je bij het ene abonnement de trainingen wel mag inhalen en bij het andere niet?

  • Inhalen training binnen een abonnement: Kun je zelf bepalen binnen hoeveel weken je klanten de gemiste trainingen mogen inhalen, per training en abonnement?

AppyBee biedt je de mogelijkheid om je abonnementsstructuur en het inhaalbeleid voor je trainingen naar wens in te stellen en tegelijkertijd overzichtelijk te maken voor jou en je klant.

Aandachtspunten:

  • Je kunt per soort abonnement bepalen binnen hoeveel weken je klanten de gemiste training(en) mogen inhalen.

  • Binnen een combinatie-abonnement (bijvoorbeeld: 2 keer per week groepsles en 1 keer per week een personal training) kun je apart per training bepalen of deze wel of niet ingehaald mogen worden.

  • Klanten kunnen via de app of widget de status van hun gemiste trainingen bekijken binnen het abonnement.

  • Als je abonnement niet op de eerste van de maand start, dan worden gemiste trainingen niet meegenomen in die maand maar wel in de eerstvolgende maand. Dit geldt voor abonnementen waarbij trainingen op maandelijkse basis worden aangeboden en waar gemiste trainingen van toepassing zijn.

  • Wanneer je abonnement begint, worden gemiste trainingen niet meegenomen in die week maar wel in de eerstvolgende week. Dit geldt voor abonnementen waarbij trainingen op wekelijkse basis worden aangeboden en waar gemiste trainingen van toepassing zijn.

Was dit een antwoord op uw vraag?